VMFODBOLD.DK

Monday, May 24, 2010

Kampen om VM-pladserne spidser til

Den danske VM-trup skal skæres ned fra 26 spillere til 23 spillere inden afrejsen til VM i Sydafrika. Derfor er testkampen mod Senegal på torsdag ekstra vigtig.

Kampen om de 23 VM-pladser spidser til på det danske landshold. Ud af de nuværende 26 spillere, som er udtaget til testkampen mod Senegal på torsdag, skal der skæres tre mand fra.

Derfor bliver der gået lidt hårdere til stålet forud for den sidste udskilning inden sommerens VM-slutrunde

- Der er helt sikkert god intensitet på. Alle vil selvfølgelig med til VM. Der er nogle, der er sikre, og nogle, som er mindre sikre, så der bliver gået godt til den. Jeg prøver bare at gøre en så god figur som muligt og vise, hvad jeg kan, og så må vi se, hvor langt det rækker, siger Michael Krohn-Dehli.

Brøndby-spilleren føler sig ikke sikker på noget som helst endnu, og det samme gælder flere af de spillere, som kan risikere at blive skåret fra.

- Jeg håber at få noget spilletid. Det er det, jeg vil kæmpe for. Det er klart, at truppen skal skæres ned til 23 mand i denne uge, og det er også noget, jeg kæmper for, siger Thomas Enevoldsen.

Randers FC-profilen Mikkel Beckmann, som kom i truppen på et af de yderste mandater, håber til det sidste på, at han kan spille sig ind i den endelige VM-trup.

- Det er i sådanne kampe, man bliver vejet mest. Både udefra, men også fra trænerens synsvinkel, så jeg håber på spilletid, så jeg kan bevise det sidste, siger Mikkel Beckmann.

Det ventes, at landstræner Morten Olsen vil skære en målmand, en venstre back og en midtbanespiller fra truppen inden afrejsen til Sydafrika på fredag.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home